lördag 4 juli 2009

Lämnar Sverige

Sista hamn i Sverige blev inte Gislövs läge, utan Ystad. Här har vi legat ett par dagar, givetvis gjort ett antal jobb på båten men också ätit glass och tagit det lugnt i hettan. Med hettan kommer också algerna. Vissa dagar har vi legat i en sörja av alger, och en rutten stank har stigit upp från vattnet.
I morgon kommer Eva-Lisa, som ska segla med oss till England, och på söndag morgon lämnar vi Sverige. Svårt att begripa att det är drygt två år tills jag ser samma land igen. Första stopp blir Holtenau utanför Kielkanalen. Sen tar vi oss igenom kanalen och kommer så småningom ut på Nordsjön. Det kommer att bli en segling med mycket annan trafik, långt ifrån lugnet på de stora haven! Men det har sin tjusning det också. 
Milo
  

14 kommentarer:

  1. Lycka till nu Milo! Vi tänker på dig i Västerås oxå, hoppas allt går bra.
    Ante o Per

    SvaraRadera
  2. Anonym5/7/09

    Hälsningar från din gamla hemstad Helsingborg.
    Lycka till, och blogga ofta.

    SvaraRadera
  3. Anonym5/7/09

    Hej Milo!

    Har tänkt mycket på hur det går för dig sen jag vinkade av dig under Liljeholmsbron. Spännande att följa dig och dina bravader i fortsättningen.
    Birgit.

    SvaraRadera
  4. Det ska bli spännande att följa din resa nu när du lämnar Sverige!

    /bloggläsare.

    SvaraRadera
  5. Vi önskar dig all lycka och hoppas att du får uppleva antarktis.
    Hälsa pingvinerna från mig!

    Vänlig hälsing
    M/Y Olga
    Ystad

    SvaraRadera
  6. Jag läste dagens reportage om er i Ystads Allehanda, och vill passa på att önska er lycka till på resan!

    Ser med spänning fram emot att komma hit och få "följa med".

    Vilken grej!
    hälsar Anna, en Ystadbo.

    SvaraRadera
  7. Anonym6/7/09

    Jag ska följa med dig här på bloggen. Ha det fullkomligt underbart!

    Kram Lena/nattsyster Resursteamet

    SvaraRadera
  8. Anonym6/7/09

    Hejsan läser bloggen nästan varje dag följer dina "bravader" på de 7 haven lycka till.
    Karin H har lånat bilderna från avfärden.
    Dessa vart inte publicerade. Må så gott//
    John G MIVA SÖS//

    SvaraRadera
  9. Anonym6/7/09

    Lycka till på Färden!Vi kommer att läsa din blogg!Kram från Helmi och Erika från Hospice

    SvaraRadera
  10. Anonym6/7/09

    Hej! Seglar visserligen året runt, men Antarktis ligger för långt bort för mig. Skall bli spännande att följa din resa på bloggen. Håkan // Bonasia Skärhamn.

    SvaraRadera
  11. Hej kära faster! :) Även jag hittat hit! :)

    Åh vad jag önskar att vi hade setts nu när du var nere i vackra Skåneland! :) Men så blev det inte.
    Jag har varit dålig på att skriva till dig, men blev av med din mailadress och så har det varit mycket annat som hänt.

    Du är numer gammelfaster till 2 barn! :) Izabelle blev storasyster till Mino (hihi nästan samma namn som dig) den 28:e mars 2008. Han är nu alltså 15 månader gammal.
    Izabelle fyller ju 3 år nu den 26:e juli.

    Skicka mig gärna din mail så vi kan ha bättre kontatkt nu, vill ju inte mista den nu när vi hade så bra kontakt innan.

    Stor kram och lycka till med seglingen! Du ska veta att jag är SUPERSTOLT över att ha dig till faster!! Tänk vad du kan!
    Men orättvist är det, du seglar och jag är grymt sjösjuk! :p

    KRAMAR i massor till dig från mig och barnen!
    //Natasja
    Min mail:
    likealisonsweeney@yahoo.se

    SvaraRadera
  12. Anonym9/7/09

    Lycka till Milo,

    Själv fortsätter jag mitt kajakande i Årstaviken och Sthlms skärgård. Viss kontrast till ditt stundande äventyr!

    Hälsar Bertil

    SvaraRadera
  13. Anonym10/7/09

    Hej Milo och lycka till på de sju haven....Skall följa med dig via nätet. Många hälsningar Leif Reimelid

    SvaraRadera
  14. Lena B22/7/09

    Milo, lycka till på färden! Skickade ett, som jag trodde, sista sms innan du stängde av mobilen den 5 juli. Det kom nog aldrig fram... kommer förstås att följa dig på bloggen tillsammans med skolbarnen.
    Kram Lena B

    SvaraRadera