fredag 10 juli 2009

Laansegling är inte alltid...

...soliga och lata dagar!
Vid överseglingen mellan Ystad och Kiel hade vi periodvis ganska frisk vind, och plötsligt upptäckte vi att baaten tog in vatten i fören. Inte saa bra. När vi väl kom fram till en hamn utanför Kiel började sökningen efter orsaken, och när Torbjörn och jag till vaar glädje fann orsaken, som ocksaa visade sig ganska lätt att fixa, saa upptäckte vi att kylen hade tystnat...
Fick snabb hjälp av Anders paa Isothrem i Sverige med en kontaktperson här. Reparatören kom, och konstaterade efter ett tag att det var en del som var sönder som de inte hade. Han gick, vi stod kvar med en sönderplockad kyl. Vi tyckte ändaa att det var naagot i reparatörens resonemang som inte stämde, och vi tog saken i egna händer. Med lite telefonhjälp fraan Anders saa fixade vi problemet själva!
Saa nu har vi en fungerande kyl och en tät baat!!
I morgon ska vi gaa igenom Kielkanalen och sedan ta oss över Nordsjön.
 
Det är saa roligt att läsa alla hälsningar ni skriver. Tack!!
 
Kram
Milo
 

4 kommentarer:

  1. Anonym11/7/09

    Hej Milo!
    jag hann ju aldrig vinka av dig från Stockholm när du åkte iväg men nu tänker jag följa din resa genom att läsa din blogg. Tänker mycket på dig och önskar dig all lycka på färden!
    Kram Annika W R

    SvaraRadera
  2. Anonym13/7/09

    Hej på er!
    Kul att få läsa om er resa på bloggen...jag är arbetskamrat till Eva-Lisa så ge henne en kram från Christina. Jag har förstått att ni haft det båsigt men Eva-Lisa står pall när det stromar eller hur? Lycka till på dden fortsatta resan!
    Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  3. Hej Milo!
    Du känner inte mig, men jag vill bara säga att jag tycker det är grymt att du ska segla så långt. Jag är själv ganska nybakad seglare och har stor respekt för dina planer! Om ett par dagar ska jag och min kille ut igen med vår Nordisk Familjebåt och segla till Åland. Jag tänker på dig ofta när vi är ute och undrar hur det känns att segla på öppet hav.
    Önskar dig stor lycka till, en tät båt och alltid en handbred vatten under kölen! Mast- och Skotbrott säger man på tyska...
    Hälsningar
    Julie

    SvaraRadera
  4. Hej Milo!
    Jag hörde just programmet om dina planer och framtiden på Sveriges radio. Det låter som om ni har hittat ovädren. Skall följa din färd vidare. Lycka till

    SvaraRadera