söndag 8 mars 2009

Avseglingen närmar sig!
 
Den 22 juni lämnar jag Stockholm för att långsegla under två år. Vintern 2010 - 11 kommer jag att göra ännu ett försök att segla till Antarktis. Som förra gången kommer jag att ha sällskap av olika vänner till mig på de flesta delsträckor, men jag skall också att göra minst en lång överfart ensam.
Du kan följa min segling här! När jag är i land kommer jag att uppdatera bloggen, och du kan förstås skicka en hälsning till mig om du vill.
Tiden fram till avsegling kommer att vara full av förberedelser, så tills dess...
Milo
 

26 kommentarer:

  1. Anonym10/6/09

    Hej!
    Ser fram emot att följa din resa. Ta väl hand om dig.
    Kram Nattsyster Lena/Resursteamet

    SvaraRadera
  2. LYCKA TILL! Min pappa önskade dig just lycka till "live", jag hörde precis genom telefonen hur ni två pratade. Du meddelade honom att man kunde följa din blogg här, så nu tänker jag göra det. All lycka!!

    SvaraRadera
  3. Anonym21/6/09

    Hej Milo!
    Jag vill bara önska dig Lycka till med din seglats mot Antarktis och hoppas att grejorna håller så du kommer fram.
    Mvh Jan Askerblom Ingarö
    PS Startar själv i eskader till Tallinn o Helsingfors i veckan med min Omega 28 Alfa DS

    SvaraRadera
  4. Hej Milo! Lycka till! När avseglar du från Liljeholmen? Vilken tid?
    Tacksam för svar.

    Med Vänliga Båthälsningar Arne Swedin

    SvaraRadera
  5. Anonym22/6/09

    Hej Milo =O)
    Önskar Dig all lycka på din färd mot nya mål och kommer med spänning följa din resa!!

    Ta väl hand om dig!!

    Många kramar
    Lisa M

    SvaraRadera
  6. Anonym22/6/09

    Hej Milo :D
    Önskar Dig det allra Bästa och att största Lyckan ska följeså Dig under hela Din Fantastisk segling mot Antarktis !
    Många kramar Jaana J

    SvaraRadera
  7. Anonym22/6/09

    Hej Milo!

    Lycka till med den enorma seglatsen!
    Det ska bli så roligt att följa din blogg. Tänker mycket på dig.

    Kramar från Christina Larson
    Ersta Sköndal högskolebibliotek

    SvaraRadera
  8. Anonym23/6/09

    Hej Milo!

    Vill önska dig lycka till och hoppas det går bra för dig! Hälsn. Charlotte hos Göran Nyman

    SvaraRadera
  9. Anonym24/6/09

    Hej Milo vi önskar dsig verkligen lycka till med ditt stora projekt. Det skall bli mycket spännande astt följa din färd vi hörs och synns på nätet MVH lennat.Kristina,samt Famous Herrmann

    SvaraRadera
  10. Anonym24/6/09

    Åh hann aldrig komma och hälsa på innan du tog afsted ;-)! Men har tänkt mycket på dig! Håller tummarna allt jag kan för dig och hoppas innerligt att du når antarktis nu. Ser fram emot att få höra om denna fantastiskt spännande kontinent när du kommer hem! Väntar med spänning på uppdateringar när du är i land!
    En massa lycka till kramar både från Hasse och mig!!!
    / Rebecka

    SvaraRadera
  11. Agneta Christiansen24/6/09

    Hej Milo! Det var så kul att träffa dig & Torbjörn i Nynäs och få se Artemesia II live :-). Lycka till igen, det ska bli spännande att följa er på resan... Kram! Agneta & Jens

    SvaraRadera
  12. Kalle Lindeborg24/6/09

    Hej Milo!
    Det var så kul att träffa dig igen. Du ger så mycket näring att ta ansvar för livet och ta ta tag i de drömmarna! Allt gott till dig och många skratt önskar jag dig på din resa
    Kalle

    SvaraRadera
  13. Anonym24/6/09

    Hej Milo.
    Ville så gärna komma och vinka av dig men jobbade natten innan så tyvärr blev det inte så. Fick i alla fall se bilder som John tog när du åkte iväg.
    Kommer att följa dina äventyr och önskar dig lycka till på vägen (haven).
    Ann-Louise/Miva+gymet

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag heter Therese och jobbar som redaktör på en tidning i Stockolm. Min frilansare Camilla Borgström gjorde en intervju med Milo innan hon åkte men saknar bilder.

    Du, Ann-Louise/Miva+gymet, skriver om någon John som tagit bilder vid avfarten (som vi missade). Går det att få tillgång till dem?

    Ring mej gärna, Therese på Dagen, 08-619 24 80.

    Varmaste tack!

    SvaraRadera
  15. Anonym26/6/09

    Heja Milo!!!
    Hoppas allt går väl i Nynäs! Tänker på dig under dessa seeega morgontimmar på akuten. Vi har ett par patienter till övers om du e sugen på lite sällskap!??
    Kram Emma å Ann (lite trötta nu...)

    SvaraRadera
  16. Anonym26/6/09

    Hej!
    Så härligt att du förverkligar din dröm. Underbart att veta vad man vill och genomföra det även om det tar 10 år! Beundrar dig massor för det (oxå)!
    Tråkiga nyheter... jag har inte fått några pengar på mitt konto, kan Torbjörn kolla?
    Massor av hälsningar/anette, håkan och molly

    SvaraRadera
  17. Anonym27/6/09

    Hej Milo!
    Så spännande! Tänker på dig och kommer med spänning följa din blogg!
    Kram
    Karin Hildebrand (Hedberg) MIVA (fd Stockholm sjukhem)

    SvaraRadera
  18. Anonym28/6/09

    Hej gumman
    Hoppas att allt är väl med dig och att fiskarna är snälla mot dig. Här på hospice har vi det varmt och skönt, men det har nog du också.
    Vill bara önska dig lycka till på din seglats och att du är rädd om dig
    Kramar från
    Agneta o Ulla

    SvaraRadera
  19. SKEPP OHOJ MILO !!! Tack för samtalet i "Karlavagen" .... och nu är DU på väg ! Och som jag sa så kommer jag också när min son växt upp, så vi kanske ses på någon grynna efter Latinamerikas kuster .. eller så !! Ha det nu så gött Milo !!!! Kramar från bernard & Sony ( min son ) !! NAVIGARE NESESSE EST !!! e-post: paternoster-juridik@telia.com / tel: 013 - 144 537

    SvaraRadera
  20. Skepp å´ hoj ( båt å´ cykel ) Milo .. OM du planerat ena avstickare till Azorerna så kanske vi ses där eftersom jag & min son nog sticker dit snart för att leta lya eftersom jag kanske kommer att flytta dit !?! TÄNK bara va´ schysst det skulle vara att ha Azorerna som bas & utgångspunkt för ena jorden-runt segling !! Nåväl Milo .. TAKE CARE !!! Kramar, bernard & Sony !!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  21. Anonym15/7/09

    Ohoj Kapten!
    Spännande att du är på väg. Du gör det omöjliga möjligt eller som Winston Churhill sa "det omöjliga tar bara lite längre tid".
    Goda vindar från Nynäs där läget är hyfsat.
    Håll Kursen!
    Steady as she goes!
    Sjöman Öhman

    SvaraRadera
  22. Anonym9/8/09

    Heeeej Milo med besättning!!

    Otroligt spännande att följa din seglats på de stora haven, jag ska läsa vartenda blogg-inlägg! Tycker du är väldigt modig av flera skäl!

    Allt gott och sänder dig havsänglar!!

    Kram från en "gammal" sjöscout

    SvaraRadera
  23. MILO !! OM Du går in till Azorerna på väg till Maderia så hör av dig innan SÅ SES VI !!! VINDEN ÄR FRI !!!! Kram från bernard och Sony ! tel: 013 - 144 537, Mobil: 0730-581 621, e-post: paternoster-juridik@telia.com

    SvaraRadera
  24. Eva Flygare18/8/09

    Oj då, jag råkade skicka kommentaren innan jag hann skriva mitt namn...
    Apropå seglingsböcker så påminde du i din bok om Slocum. Det ska bli nästa bok jag ska ta hem från bibblan!

    SvaraRadera
  25. Eva Flygare18/8/09

    Nu kommer min kommentar här: jag har stått och tittat genom stängslet på din båt åtskilliga gånger i vår och nu har jag läst din bok, som jag tyckte var inspirerande. Den hittade jag på Högdalens bibbla,när jag jobbade där. Har varit till sjöss själv lite grand och gift med en lots.
    Tror jag ska ordna en liten utställning på biblioteket med seglingsböcker. Ska ta och läsa Slocum nu. Hoppas du har en bra kompass!

    SvaraRadera
  26. Hej Milo
    Det var många år sedan vi träffades på SSH. Igår kväll träffade jag en god vän som jag inte sett på 5/6 år och han hade med sig din bok som han lånat av mig. På så sätt "dök du upp i mitt huvud". Jag har nu suttit och läst din blogg här på morgonen. Jag läser vad du har skrivit med en blandning av avundsjuka och oro. Du kan verkligen sätta upp mål och förverkliga dina drömmar.
    Ett stort LYCKA TILL och en stor kram från mig ... Roland på SSH

    SvaraRadera