söndag 1 december 2013

vinterklädsel

Hej!

 

Nu har Artemisia II fått sitt vintertäcke och ligger i vila över vintern. Givetvis pågår det små projekt där inne. Jag tycker det har så många fördelar att behålla båten i sjön över vintern. Man slipper masta av, man slipper tömma båten. Vill man göra något jobb under vintern är det bara att cykla dit, allting finns på plats.

 

Jag har hållt min sista föreläsning för i år. Men reda nu har jag en hel del inbokade till våren. Det är mest båtklubbar runt om i landet, men också ett par företag som har utbildningar och vill ha en föreläsare som berättar om något helt annat än vad de själva sysslar med.  

 

Om det finns fler än jag som tycker att dygnet har för få ljusa timmar just nu, kom ihåg att om tre veckor så vänder det igen! Då blir det åter ljusare för varje dag.

 

Milo

 

1 kommentar:

  1. Per J23/1/14

    Hej Milo!

    Det är så kul att läsa din blogg och det ger mig inspiration till att våga ta tag i saker och ting i livet. Man lever bara en gång! Jag har nyligen vågat ta steget att lämna min fru för en man exempelvis, vilket är en frihetskänsla på sätt och vis. Det kanske inte är samma känsla som när du är ute på öppet hav, men nästintill i alla fall :-) Kram!

    SvaraRadera